Articole de specialitate Modaliti de explicare a cuvintelor necunoscute, în "Tribuna şcolii , decembrie, 1986. Planurile de învatamânt între perspective şi limite, în "Şcoala noastra", nr. 2/1992, p.13-16. Creatia aforistica şi enigmistica (I), (II), în "Şcoala noastra", nr. 1 / 1997, p. 30-35, şi nr. 2-3 / 1997, p. 29-33. Implicatii metodologice ale predarii literaturii pentru copii la clasele I-IV, în "Învamântul primar", nr. 4 / 1977, p. 30-32. Obiective şi finalitati ale literaturii pentru copii, în "Învamântul primar", nr. 1 /1998, p. 56-58. Folclorul copiilor, în "Limba şi literatura româna", nr. 3/ 1998, p. 46-49. Poezia cu caratcer etic şi satiric, în "Şcoala noastra", nr. 1/ 1998. Consideratii privind evolutia fabulei, în "Limba şi literatura româna", nr. 4/ 1999, p. 20- 25. Dascalul agricultor ?, în "Tribuna învatamântului", nr. 517-518, 20-31 decembrie 1999. În valul Internet sucomba "traistuta cu poveşti"?, în "Tribuna învamântului", nr. 519-520, 3-16 ianuarie 2000. Revino, Doamne , printre noi!, în "Tribuna învatamântului, nr. 521/ 17-23 ianuarie 2000.. Şcoala româneasca- perspective şi limite, în "Tribuna învatamântului, nr. 527 / 28 februarie- 5 martie 2000 Democratia şcolii, şcoala democratiei, în "Tribuna învatamântului", nr. 528 / 6-12 martie 2000. Educatia noua sau noua educatie , în "Tribuna învatamântului", nr 540 / 29 mai- 4 iunie 2000. Pentru ce sunt condamnati dasclii?!, în "Tribuna învatamântului", nr. 546-547 / 17-30 iulie 2000. O alternativa demna de luat în considerare- Abecedarul ANA, în "Tribuna învatamântului", nr.552-553 / 26 august-3 septembrie 2000. Generatia noua, un caz? , în "Tribuna învatamântului", nr. 552-553/ 26 august-3 septembrie 2000. Modalitati de inserare a lecturii particulare, în "Tribuna învatamântului", nr. 558 / 2-8 octombrie 2000. Licente literare celebre, în "Tribuna învatamântului", nr. 560 / 16-22 octombrie 2000. E vremea colindelor! , în "Tribuna învatamântului", nr. 570-571 / 25 decembrie 2000- 14 ianuarie 2001. Prevenirea unor greşeli în identificare a diatezei, în "Tribuna învamântului", nr. 575 / 29 ianuarie 2000- 4 februarie 2001. Poetul prin timp şi crez, în Tribuna învatamântului, nr. 586/ 16-22 aprilie 2001, p. 15. Nevoia de lectura, în Tribuna învatamântului, nr. 600-601 / 30 iulie-12 august 2001, p. 3. Valorile morale ale poeziei, în Tribuna învatamântului, nr. 604-605 / 27 august-3 septembrie 2001, p. 23. De la <<romanul mitic>> la <<realismul artistic>>, eseu despre romanul Voievodul Albastru al scriitorului Florin Horvath, în Graiul Salajului, nr. 2506, din 12 februarie 2002, p. 2. Se poate şi altfel , în Graiul Salajului, nr. 2557/ 24 aprilie 2002, p. 4. Poemul rostire catacretica?, eseu despre volumul de versuri Poemul care a împuşcat metafora de Marcel Lucaciu, în Silvania, nr. 2, din iunie 2002, p. 30. Clasa ca formaiune psihosociala, în Tribuna învatamântului, nr.662, din 30 septembrie-6 octombrie 2002, p. 14. De la logic la creatie în Psalmii lui Arghezi ( între credinta şi tagada ), în Silvania, nr. 3, din septembrie 2002, p. 16-20. O Carte de aur a poezie poeziei franceze, în Silvania, nr. 3 / septembrie 2002, p. 28. Folclor literar pentru copii (Poezia obiceiurilor tradiionale, în Silvania, serie nou, anul I, nr. 4, din decembrie 2002, p. 93-96. Dincoace de ultima vacanta, în Tribuna învatamântului, nr. 678, din 20-26 ianuarie 2003, p. 12. De la societatea industriala la societatea informationala, în Tribuna învatamântului, nr. 687, din 24-30 martie 2003, p. 13 Lumea pe dos vs. circul lumii (Sorin Crişan, Circul lumii la D.R. Popescu), în Origini. Caiete Silvane, anul V, nr. 1-2/ 2003, p. 196-197. Egoism şi altruism- doar doua concepte morale?, în Silvania, anul II, nr. 1-2, (5-6 ), din iunie 2003, p. 107-108. Comentariul literar vs.analiza literara, în Tribuna învatamântului, nr. 718, din 27 octombrie- 2 noiembrie 2003, p. 3. Jocul nebunilor- o panorama a lumii pe dos, în Caiete Silvane, serie nou, nr. 8, din septembrie 2005, p. 2. Aspecte ale discursului (Poezii în limba sparga de Nina Cassian), în Caiete Silvane, serie nou, anul I, nr. 10, din noiembrie 2005, p. 11. Cronotopie în folclorul specific copiilor, în Caiete Silvane, serie nou, anul I, nr. 11-12, decembrie 2005-ianuarie 2006, p. 8. Elevii vor avea oare mai mult timp liber ?, în "Graiul Salajului", din 18 ianuarie 2000. Reforma, reforma, dar fara bani ?, în "Graiul Salajului", din 21 ianuarie 1999. Acreditarea învatamântului preuniversitar, în "Graiul Salajului" din 23 februarie 1999 În dezbatere publica- un nou Regulament şcolar, în "Graiul Salajului", din 27 aprilie 1999. Bugetele locale în sprijinul nemijlocit al dezvoltrii şcolilor şi promovarii unei educatii moderne,, în "Graiul Salajului", din 11 mai 2000. De la Planul unic de învatamânt la noile Planuri-cadru pentru învatamântul preuniversitar, în "Graiul Salajului", din 18 mai 2000. De la est la .. vest, în "Tribuna învatamântului", nr. 578 / 19-25 februarie 2001, p. 3. Din viata şcolii. Lui Gheorghe Şincai, carturar ardelean, omagiu prezentarea de Proiect, în Graiul Salajului, nr. 2442, din 6 noiembrie 2001, p. 6. Educatia tinerilor între îndatorire sociala şi responsabilitate comuna, în Graiul Salajului, nr. 2455, din 23-24 noiembrie 2001, p. 5. De la critica gândirii la gândirea critica , în Graiul Salajului, nr. 2836, din 6 iunie 2003, p. 7. Misiunea şcolii şi schimbarea sociala, în Graiul Salajului, nr. 3136, din 11 august 2004, p. 4. Managementul schimbarii. Conceptul ca oportunitate vs. frustrare, în Graiul Salajului , nr. 3145, din 24 august 2004, p. 4. De la societatea industriala la societatea informaionala, în Management şi comunicare (coord. Vasile Marcu şi Florica Ortan), Editura Universitatii din Oradea, 2005, pp. 26-29. Clasa ca formatiune psihosociala, în în Management şi comunicare (coord. Vasile Marcu şi Florica Ortan), Editura Universitatii din Oradea, 2005, pp. 271-277. Jocul nebunilor- o panorama a lumii pe dos, în Caiete Silvane, serie noua, nr. 8, din septembrie 2005, p. 2. Aspecte ale discursului (Poezii în limba sparga de Nina Cassian), în Caiete Silvane, serie noua, anul I, nr. 10, din noiembrie 2005, p. 11. Cronotopie în folclorul specific copiilor, în Caiete Silvane, serie noua, anul I, nr. 11-12, decembrie 2005-ianuarie 2006, p. 8. Autenticitatea folclorului literar al copilului, în Caiete Silvane, serie noua, anul II, nr. 11-12 (23-24), decembrie 2006-ianuarie 2007, p. 26. Procedee stilistice recursive în folclorul copiilor, în Caiete Silvane, serie noua, anul III, nr. 2 (26), martie 2007, p. 25. Reprezentativitatea figurilor de stil în folclorul copiilor, în Caiete Silvane, serie noua, anul III, nr. 6 (30), iulie 2007, pp. 10-11. Raportul oral vs. scris în folclorul copiilor (1), în Caiete Silvane, serie noua, anul III, nr. 10 (34), noiembrie 2007, pp. 26-28. Raportul oral vs. scris în folclorul copiilor (2), în Caiete Silvane, serie noua, anul III, nr. 11 (35), decembrie 2007, pp. 26-28. Strategii procedurale şi materiale utilizate cu scopul de a trezi interesul elevilor pentru lectura, în suplimentul la revista Casei Corpului Didactic Braila sub genericul: Jos palaria, domnule Caragiale,, Ed. Şcoala braileana, Braila, 2008, pp. 8-9. Mereu cu mintea şi cu sufletul, dincoace sau dincolo de ultima vacanta (eseu), în revista Asociatiei Generale a Învatatorilor din România, anul I, nr. 1, august 2008, p. 78. Articole despre management(ul) (educational) Elevii vor avea oare mai mult timp liber ?, în "Graiul Salajului", din 18 ianuarie 2000. Reforma, reforma, dar fara bani ?, în "Graiul Salajului", din 21 ianuarie 1999. Acreditarea învatamântului preuniversitar, în "Graiul Salajului" din 23 februarie 1999 În dezbatere publica- un nou Regulament şcolar, în "Graiul Salajului", din 27 aprilie 1999. Bugetele locale în sprijinul nemijlocit al dezvoltrii şcolilor şi promovrii unei educatii moderne,, în "Graiul Salajului", din 11 mai 2000. De la Planul unic de învatamânt la noile Planuri-cadru pentru învatamântul preuniversitar, în "Graiul Salajului", din 18 mai 2000. De la est la .. vest, în "Tribuna învatamântului", nr. 578 / 19-25 februarie 2001, p. 3. Din viata şcolii. Lui Gheorghe Şincai, carturar ardelean, omagiu prezentarea de Proiect, în Graiul Salajului, nr. 2442, din 6 noiembrie 2001, p. 6. Educatia tinerilor între îndatorire sociala şi responsabilitate comuna, în Graiul Salajului, nr. 2455, din 23-24 noiembrie 2001, p. 5. De la critica gândirii la gândirea critica , în Graiul Salajului, nr. 2836, din 6 iunie 2003, p. 7. Misiunea şcolii şi schimbarea sociala, în Graiul Salajului, nr. 3136, din 11 august 2004, p. 4. Managementul schimbarii. Conceptul ca oportunitate vs. frustrare, în Graiul Salajului , nr. 3145, din 24 august 2004, p. 4. Articole în volume colective De la societatea industriala la societatea informationala, în Management şi comunicare (coord. Vasile Marcu şi Florica Ortan), Editura Universitatii din Oradea, 2005, pp. 26-29. Clasa ca formatiune psihosociala, în Management şi comunicare (coord. Vasile Marcu şi Florica Ortan), Editura Universitatii din Oradea, 2005, pp. 271-277. Rebusurile, careurile nu doar simple elemente de destindere, în Didactica , nr. 2, Colecia Ştiintele Educatiei, Casa Cartii de Ştiinta, 2006, pp. 68-70. Strategie de marketing educaional privind o noua calitate a învatarii la nivelul ciclului primar: Invatarea în clasa, în Traditii, valori şi perspective în ştiintele educatiei, Colecia Ştiintele Educatiei, Casa Cartii de Ştiinta, Cluj-Napoca, 2007, pp. 130-131.
- ACASA
- Activitate literara
- Profilul meu
- Studii
- Stagii de formare
- Sa ne cunoastem...
- Articole, studii...
- Publicistica
- Restituiri-online
- Epigrame
- Biobibliografii...
- Poezie pentru copii